Ja jau esi nolēmis, ka Tavs dzīvesveids un darbs būs saistīts ar taksometriem, tad, pats grūtākais ir, kādu automašīnu pirkt. Ja nolēmi strādāt pie saimnieka ar taksometru, tad izvēlies, kur mazāks plāns, vairāk izsaukumu un labākas stāvvietas. Stāvvietās ik pēc 3-4 gadiem mainās apkalpojošās firmas, jo tas saistīts ar objektīviem apstākļiem, kurus neviens nevar ietekmēt. Tātad arī saimnieks būs jāmaina.
Ja pašam ir mīļš autiņš un naudas nav jaunam, tad jautājums arī atkrīt. Izvēle būs jāizdara tikai starp firmām, kuras dos licenci. Lētākā mēneša maksa nenozīmē, ka varēsi dzīvot mūžīgi. Jāmeklē firma ar stāžu un lielāku taksometru skaitu, jo tur pie tās pašas naudiņas būs lielāks serviss un drošība. Firmai arī ir savi izdevumi: grāmatvedis, kasieris, ofisa īre, nodokļi u.t.t. Lai to visu apmaksātu, naudu ņems no Tevis. Nav grūti uzminēt, ko firma nemaksās, ja tai pietrūks naudas savu darbinieku uzturēšanai. Un, ja kantoris atrodas šefa taksometrā, kā Tu sadabūsi sev vajadzīgo dokumentu? Ar firmu sarakstu vari iepazīties šeit: https://www.satdep.lv/ sadaļā Sabiedriskais transports.
Nauda ir, gribu nopirkt automašīnu un noformēt par taksometru un pelnīt naudu. Uzreiz uzpeld pirmais jautājums: "Jaunu vai lietotu? Kādas markas?
Katrs grib braukt ar jaunu skaistu automašīnu. Tur nu domstarpību nav. It kā tikai vieni plusi. Pasažieris un autovadītājs sajūsmā. No jaunajām auto markām pagaidām vispiemērotokais normālam taksometram ir HONDA FR-V, bet tikai salona ziņā. Tūlīt jāsāk apsvērt mīnusi un to ir vesela kaudze:
- Līzinga vai amortizācijas izdevumi- par tiem maksās pasažieris un tāpēc tarifs nebūs mazais
- Servisa pakalpojumi- garantijas laikā jāizmanto tikai sertificēts serviss un tur cenas ir.... Tāpēc noskaidro savam sapņu taksometram garantijas servisa izdevumus. Tie stipri atšķiras.
- Rezerves daļu cenas - tās būs mākoņos un ja uz vienu rezerves daļu, kura nav noliktavā būs jāgaida 2-3 nedēļas, bet banka Tev teiks:"Pulkstenis tikšķ!"
Salona tīrība - pēc 3-4 gadiem Tavs salons būs apmēram tāds pats kā 15 gadīgam taksometram, jo pasažieri ir dažādi.
Personiskā drošība - ja kāds centīsies nolaupīt taksometru, tad mini uz kuru kritīs izvēle?
Lietota automašīna - pasaulē vidējais taksometra vecums ir 15 gadi, bet uzreiz noskaidro degvielas patēriņu, rezerves daļu cenu un pieejamību. Marka, lai paliek paša gaumē, varbūt pasažierim un Tev gaumes sakrīt. Vienīgi nedrīkst būt mazāk par 3 durvīm un maksimālais sēdvietu skaits ir 9, ieskaitot šoferi un padomā par bagāžnieku.
Tagad "boļševiku pēdējais cietoksnis - Ušakovs un Šlesers" skaļi un publiski apgalvo, ka Rīgā nebūs vecāku taksometru par 8-12 gadiem, bet jāatceras viens - neviens nedrīkst man kā patērētājam liegt iespēju pasūtīt kaut vai retro taksometru un neviens man kā uzņēmējam nedrīkst liegt iespēju no šrotā atrastas un paša saķīlētas automašīnas uzsākt savu biznesu. Musolīni režīms nevaldīs. Kapitālismā darbojas citas vērtības un tās mēs aizstāvēsim.
Izvēle par taksometra iegādi ir Tavās rokās.