Taksists nav profesija, tas ir dzīvesveids
Nav jau nekas vienkāršāks kā izbraukt uz ielas, noķert pasažieri, ātri viņu aizvest un savākt naudu. Tā no sākuma domā visi. Pats skaistākais ir, ja pasažieris neko nerunā un beigās iedod bagātīgu dzeramnaudu. Visi ir apmierināti.
Dzīvē tas izskatās nedaudz savādāk- pasažieris ar izstieptu roku uz katra ielas stūra nestāv un Tavu darbu novērtē pavisam zemu. Pēc 7 kokteiļiem (8 Ls/gab.) viņš grib, lai Tu par 2 latiem ved viņu cauri visai pilsētai uz mājām, jo vairāk naudas kabatā nav palicis. Un tu esi urla un bandīts, ja prasi vairāk. Kokteiļi dara savu un sakarīga runa arī neiznāk, bet runāt gribas.
No 8:00-17:00 arī nebūs Tavs darbalaiks, bet būs jāpieskaņojas krogu slēgšanas laikam, Tu esi atkarīgs no citu cilvēku iegribām doties mājās, kad nekursē sabiedriskais transports. No rītiem būs agri jāceļas, lai apkalpotu uz lidostu braucošos, vakarā pēc kultūras pasākumiem cilvēki būs jāved mājās, jo arī tad sabiedriskais transports nekursē. Taksometru izsauc tikai tad, kad kavē un neder sabiedriskais transports.
Nedomā, ka visi jaunu konkurentu draudzīgi sagaidīs savā pulciņā. Jo labās vietas, kur apgrozās cilvēki, kuri bieži izmanto taksometru, ir aizņemtas. Tur sēdēs vecs un daudz pieredzējis kolēģis, kurš arī ar savu darbu ir nopelnījis šo silto vietiņu vai arī kaut kāds "fliks" Tev prasīs samaksu par to, ka Tev atļaus tur stāvēt.
Ja brauksi ar firmas mašīnu, tad katru dienu Tev saimniekam būs jānodod 12-50 Ls, pārējais paliks Tev, tikai no tā būs jāielej benzīns un auto jānomazgā. Sociālās garantijas un pensija nespīd. Ja savu autiņu pārveidosi par taksometru, tad mēnesī būs jānodod ap 50 Ls, bet VTA, apdrošināšana un mašīnas remonts uz Taviem pleciem. Vienīgais būsi pats sava likteņa saimnieks un sava laika valdnieks.
Uz ielas būsi viens un par savu drošību būs jārūpējas pašam. Kontrolēs Tevi gan visi, kam nav slinkums. Vārdu sakot cilvēku barības ķēdē būsi kaut kur apakšā. |